niedziela, 13 lipca 2014

...

- 5 ... 4 ... 3 ... 2 ... 1 ...
- poszła ... o rany ... zobacz, ale się rusza, jak słoń!
- no a co. jaka jest pierwsza prędkość kosmiczna?
- skąd mam wiedzieć?? (lekko poruszona tym faktem) sprawdzę na Wikipedii.











- no i ...?
- ponad 7 na sekundę, ale to tylko żeby się oderwać, bo żeby dalej polecieć to trzeba drugą  ...
- no, pewnie z 11.
- yyy, skąd wiesz! trzecia ponad 16. żeby opuścić nasz Układ to ...
- czwarta, ze 130.
- dokładnie tyle. yyyy ... ok ...
- no! to dobrze pamiętam. astronomię w szkole miała?
- (gulp) nie.

doprawdy nie wiem, jak można było nie wiedzieć jaka jest pierwsza prędkość kosmiczna. szybciutko więc zmieniając temat, dzisiaj zwieńczenie mundialu i wspieram sąsiadów (wczoraj bardzo słusznie Oranje wygrali brąz z Canarinhos 3:0). jak-by-co, Chancis kibicuje Argentynie, więc wspólnie obstawiliśmy całość.

9 komentarzy:

  1. V1 równa się 7,9km/s
    r ~ R
    vI - wartość pierwszej prędkości kosmicznej
    Mz - masa Ziemi
    Rz - promień Ziemi
    Satelita musi mieć niezwykle dużą prędkość, aby krążyć wokół Ziemi. W rzeczywistości jednak satelita krąży nad Ziemią na wysokości h
    Jak ma się prędkość satelity do prędkości piłkarza biegającego po boisku?
    Cyniu na Twoje ostatnie komentarze odpowiedziałam u siebie - Krystyna


    ............

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisałam tylko jeden komentarz. Wyczerpałam w nim temat.
      Jedno i drugie jest prędkością.
      Pozdrawiam :).

      Usuń
    2. Dopiero teraz zdałam sobie sprawę, że prawdopodobnie nie masz pojęcia (nic to nowego), o co chodzi.
      (dialog wewnętrzny: - podpowiedzieć jej, żeby nacisnęła link? - naah)

      Usuń
  2. Cyniu, zaległe posty też odwiedziłam... Przy okazji wpadłam na inny adres, gdzie też się wpisałam, była tam tak denerwująca reklama, że wyprowadziła mnie z równowagi... Krystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się, żeby nic nie wyprowadzało mnie z równowagi, ale różnie to bywa. U mnie nie ma reklam (?).

      Usuń
  3. czy jest możliwa miłość na odległość ?
    oczywiście !!!
    z tym że odległość nie może przekroczyć długości.......

    OdpowiedzUsuń
  4. A jak ma się ta jedna prędkość do drugiej? Zadaję pytanie, oczekuję odpowiedzi... Uśmiech dla Cyni - Krystyna Laura

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to nauczyciel. Co jednak wcale nie czyni tego pytania bardziej sensownym :).

      Usuń

miłego dnia. have the nicest of days