sobota, 7 marca 2015

sarkam*

gdy ktoś trzy razy wspomina, że jest polonistą, po czem mówi "w roku dwutysięcznym ósmym". a więc sarkałam na pana od zespołu czołowego. nie zmienia to jednak faktu, że gość będąc dziwnym sobą, mówi dorzecznie. a mówi "nie można mieć małej rozpaczki" i "psychologowie szczają dobrocią". rozpaczy się nie stopniuje. nie wiem czy mam rozpacz. ale dobrocią za bardzo nie szczam. o ironio, ironijko! musiałam Templariusza wywalić ze swojego życia (i fejsa) dla własnego dobra. "opowieść nie jest prawdą, opowieść jest opowieścią" - też bardzo ładne stwierdzenie. co lepsze, zespół płata czołowego czy zespół Aspergera? lepsze dla kogo? posiadaczowi zespołu wszystko jedno, to ich partnerzy dostają jasnej kurwy prosto z nieba.

obejrzałam przed chwilą Ukryte gniazdo dynastii, ciekawe, choć odczuwam niedosyt. Rzeka Prosna - moja rodzina po kądzieli mieszka w jej dorzeczu od stuleci. no ale, żeby czekać lata na genetyczną weryfikację pochodzenia Mieszka I od Świętopełka II Morawskiego? wiem, nie masz pojęcia o co mi chodzi. tęsknię za Templariuszem, on by wiedział, miałby swoją koncepcję.

* a proszę bardzo, SŁOWNIK WYRAZÓW CIEKAWYCH

3 komentarze:

  1. Wiesz cyniu, może osobiście nie zawsze piszę poprawną polszczyzną, ale przynajmniej umiem przyznać się do błędów. I też nie trawię "pseudopolonistów", którym wydaje się, że umieją wszystko, a tak naprawdę ich polszczyzna daje dużo do życzenia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też różnie mam, pewnie przecinki stawiam tam gdzie nie trza :).

      Usuń
  2. Polonistom też zdarzają się pospolite błędy językowe. Trzeba było zwrócić uwagę... A może to była prowokacja? Co do małej "rozpaczki" i drugiego przykładu to prawdopodobnie chciał., by wypadło śmiesznie albo obrazowo...? Wszyscy popełniamy jakieś błędy, często przez przyzwyczajenie lub nieuwagę . Błąd w sztuce, od którego nie są wolni lekarze, inżynierowie, laboranci, etc. Należy się liczyć z taką ewentualnością , co nie oznacza, że należy patrzeć na to przez palce... Co z tym Templariuszem?
    Przecinkami oddzielamy zawsze zwroty wtrącone, takie, bez których zdanie może się obejść, również
    w zdaniach złożonych ... Gdy piszę na klawiaturze, to bywa, że albo przecinek się nie pojawi, albo pojawi się w niewłaściwym miejscu, co nie znaczy , że mam problem z interpunkcją. Zajrzę do pozostałych wpisów - Krystyna

    OdpowiedzUsuń

miłego dnia. have the nicest of days